Thursday, August 18, 2011

DI DUNIA YANG BARU

Aduh...lama benar tidak menulis di blog. usahkan hendak menulis, berkunjung pun tidak. malah saya sudah hampir terlupa yang saya mempunyai sebuah blog. cuma semalam, sewaktu di KLIH, bersama teman2 membina silibus untuk kelab kesenian seluruh Malaysia (saya bersama 2 teman lagi, membina silibus untuk kelab teater sekolah menengah), seorang teman, norlida memberitahu yang dia pernah membaca tulisan saya di blog. dan dia kata, dia menyukainya. waktu itulah teringat, ya, aku mempunyai sebuah blog. lantas saya membuka dan membaca semula.
memang banyak peristiwa penting yang tertinggal untuk saya masukkan ke blog ini. anta lain...kini saya telah bergelar pendidik kembali di SMK Wangsa Melawati dan saya telah kembali betah bergelar warga kota metropolitan kuala lumpur.
alangkah nikmatnya dapat kembali bergelar pendidik dan meninggalkan kerusi pegawai pengurusan hal ehwal pelajar ipg kampus tawau. bukan saya tidak suka tugas sebagai pegawai hep itu. suka...malah saya turut sedih waktu meninggalkan kerusi tersebut. tetapi, jiwa saya adalah pendidik. pendidik untuk pelajar-pelajar sekolah.
smk wangsa melawati, bagi saya sama saja dengan smk tawau. walaupun dari segi akademik dan ko-kurikulum, smk tawau jauh lebih baik (sewaktu saya di sana dulu) sehingga bergelar sekolah cemerlang peringkat kebangsaan kategori sekolah harian (bandar) 2009, namun persekitarannya hampir sama. smk wangsa melawati lebih lengkap dari byak segi. ada dewan yang besar dan ada juga dewan kecil serta dewan terbuka. byak aktiviti boleh dilaksanakan serentak.
pengetuanya, puan che aini juga sama seperti puan hjh juriah, mantan pengetua smk tawau dulu. mempunyai kecintaan yang kuat terhadap anak bangsanya. maka, aku menyanjungi keduanya.
dari segi pelajar, entahlah...walau ke mana aku pergi, aku tetap dikurniakan oleh Ilahi dengan satu anugerah...kasih sayang...aku sudah mempunyai anak-anak sendiri sekarang. sama macam di tawau dulu. dan kasih sayang itulah yang menambah kecintaan aku pada sekolah...dan kuala lumpur.
nampaknya, perlahan-lahan kuala lumpur mulai jinak denganku....
i luv u kuala lumpur...

No comments: